محمدرضا دهقانی هستم و قراره به شما کمک کنم تا سئو رو به خوبی یاد بگیرید و به درآمد بالا تو این زمینه برسید. در واقع کل بحث های موجود در دنیای سئو وابسته به تست و آزمایش های مختلف می باشند، مهم این است که شما خلاق باشید و هر روز با ایده های جدیدتر وارد عمل شوید و آن را تست کنید. نظر تمامی مهمانان به سمت شما جلب خواهد شد و همه دوست دارند تا با شما ارتباطی بگیرند و از رابطه شما با این شخص مهم سر در بیاورند. آن دسته از لینک هایی که به نوعی سرنخ یک موضوع می باشند دارای ارزش بسیاری هستند. در صورت عدم رضایت شما، تمام مبالغ دریافت شده، با کمال احترام تقدیم خواهد شد. گوگل ادوردز به شما این امکان را می دهد تا نسخه های مختلف تبلیغات خود را آزمایش کنید و عملکرد آن ها را با هم مقایسه کنید.
شما حتی می توانید با توزیع محتوا در وب سایت هایی که برای کاربران قابل دیدن است، به لینک سازی خارجی وب سایتتان کمک کنید. در وب سایت هایی مثل یوتوب، پینترست و… می توانید محتوا خود را قرار داده تا کاربران از این راه وارد وب سایت شما شوند. برای بررسی لینک سازی رقبا، ابزار هایی وجود دارد مثل Ahrefs، Majestic SEO، SiteReviewTools و MOZ که با استفاده از آنها می توان لینک های ورودی به سایت را مشاهده کرد. شما با بررسی بک لینک های سایت رقیب می توانید استراتژی بهتری را برای لینک سازی خارجی وب سایت خود بدهید. برای لینک سازی خارجی حتما برنامه ریزی کنید؛ چرا که در یک روز ساخت تعداد زیادی لینک برای گوگل مشکوک است. بهتر است روزانه 3 الی 4 لینک (تعداد لینک به میزان لینک سازی رقبایتان و استراتژی های وب سایتتان بستگی دارد) برای وب سایت خود بسازید.
- لینک سازی زمانی تاثیر گذاری بیشتری خواهد داشت که شما در سایت های معتبر اقدام به لینک سازی و گرفتن بک لینک کنید.
- با افزایش تعداد لینکهای معتبر وبسایتتان (با استراتژی لینکسازی مناسب) می توانید با سرعت بیشتری رتبه های صفحات خود را در نتایج جستجوی کاربران افزایش هید.
- اما این به چه معناست؟
این به این معنی است که ما نباید سر یک زمان یا یک تایم مشخصی برای وبسایت خود لینک بسازیم. - اگر از گوگل بپرسید به شما خواهدگفت که هر لینکی که به وبسایت شما اشاره میکند باید لینک طبیعی باشد.
- بینگ وبمستر تولز از شرکت مایکروسافت نیز در قسمت بک لینکها به شما لیستی از سایتهای ارجاع دهنده و صفحات مورد ارجاع و متنهای استفاده شده را نمایش میدهد.
ساخت بک لینک به صورت طبیعی یا به صورت مصنوعی راهکارهای اصلی ساخت بک لینک هستند که هریک خود زیرمجموعههای مختلف و متنوعی را دارند. در صورتی که به دنبال لینک سازی به شکل خارجی هستید، لازم است تا انواع مختلف این لینک سازیها را بشناسید تا با توجه به ویژگیهای هریک بتوانید بهترین شکل ممکن را برای خود انتخاب نمایید. در واقع لینک سازی طبیعی و مصنوعی در دو نقطه مقابل یکدیگر قرار دارند که هرکدام ویژگیهایی را یدک میکشند.
پیام رسان ها تاثیر خاصی در سئو نداشته و تنها می توان از آن ها در جهت افزایش بازدید و محبوبیت برند استفاده کرد. باید سعی کنید از انکر تکست های Long Tail برای لینک سازی استفاده کنید. به عنوان مثال برای یک مقاله که در مورد فروشگاه ساز حرفه ای است می توانید انکر تکست “فروشگاه سازهای فارسی حرفهای” را قرار دهید.
به همین منظور ما نیاز به فعالیت هایی خارج از وبسایت خودمان داریم تا بتوانیم اعتبار و مقبولیت وبسایت خود را برای ربات ها و خزنده های موتور های جستجو و بخصوص گوگل تا حد زیادی افزایش دهیم. با افزایش تعداد لینکهای معتبر وبسایتتان (با استراتژی لینکسازی مناسب) می توانید با سرعت بیشتری رتبه های صفحات خود را در نتایج جستجوی کاربران افزایش هید. باید بدانید هر چه تعداد لینک های داخلی از یک صفحه بیشتر باشد، ارزشی که این لینک ها به صفحات مقصد منتقل میکنند کمتر میشود.
ایجاد اعتبار برای یک سایت از طریق دریافت لینک از وبسایتهای دیگر را لینک سازی خارجی مینامند. متخصصان سئو، استراتژی لینکسازی خارجی را موثرترین عامل کسب رتبههای بالا در موتورهای جستجو میدانند. بنابراین تفاوت اصلی میان لینک داخلی و خارجی در این است که لینک سازی داخلی ارجاع از صفحهای به صفحه دیگر در خود سایت شما است و اصطلاحاً مبدا و مقصد هر دو یکی است. اما در لینک سازی خارجی ممکن است سایتی دیگر شما را لینک کرده باشد و یا شما یک سایت معتبر را به عنوان منبع خود لینک کنید. لینک کردن دیگر سایتهای معتبر در محتوای شما نیز مزایایی برای شما خواهد داشت؛ چرا که هم به محتوای شما اعتبار خواهد بخشید و هم به رباتهای خزنده گوگل خواهد گفت که آنچه شما ایجاد کردهاید با کدام صفحات در ارتباط است. اما بیشتر از همه اینها لینک سازی داخلی اهمیت دارد و مزایای به مراتب بیشتری را برای سایت شما ایجاد خواهد کرد؛ البته به شرط آنکه نکات گفته شده در ادامه این مقاله را در انجام این کار رعایت نمایید.
بسیاری از حوزهها، دارای فرومها و انجمنهای آنلاینی هستند که به صورت تخصصی روی یک حوزه تمرکز میکنند. این کار به افزایش آگاهی از برند شما کمک میکند و پیشنهاد میکنیم تا حتما لینک وبسایت خود را در پروفایل خود قرار دهید تا افراد را جذب کنید. لینک های شکسته یا (Broken Links) لینک هایی هستند که قبلاً ثبت شده اند و در حال حاضر به هر دلیلی در دسترس نیستند. یعنی وقتی کاربر یا گوگل آن لینک ها را دنبال می کنند، با خطا مواجه می شوند. وجود لینک های شکسته در محتوا هم باعث تضعیف تجربه کاربر و ایجاد احساس منفی در مخاطب می شود و هم اثر منفی روی سئو سایت شما خواهد داشت.
خدمات لینکسازی انجام خدمات بک لینک سازی تخصصی
برای آن که وب سایتی کارآمد و با کیفیت بالا داشته باشید، لازم است تا نکاتی از سئو را در آن رعایت کنید. نکاتی که به شما کمک کند تا در صفحات اول موتورهای جستجوگری مانند گوگل بهتر و بیشتر دیده شوید. یکی از این راهکارهای تاثیرگذار بر سئوی یک سایت، استفاده از انواع لینک سازی داخلی و خارجی است. روشهایی که در صورت استفاده درست و اصولی میتواند بر روی رسیدن به نتیجه مطلوب برای سئوی مناسب اثر بزرگی را داشته باشد. یکی از بخش های مهم سئو که برای همه آشکار است، بحث لینک سازی خارجی سایت می باشد. زمانی که شما تمام فعالیت های سئو داخلی و تکنیکال را انجام دادید، نوبت به شروع لینک سازی خارجی یا بک لینک می شود.
پس باید تمامی عوامل را با یکدیگر رعایت کرده تا بتوان یک صفحه را به رتبه های بالای گوگل رساند. البته باید توجه داشته باشید که به طور کلی لینک سازی که توسط خود فرد برای یک سایت به خصوص صورت بگیرد از نظر گوگل کار خوبی نیست. پس از اینکه حدود تعداد لینک های مورد نیاز برای صفحات و سایت شما و روش لینک سازی ترجیحی در فضاهای مختلف مشخص شد، حال می توانیم یک برنامه زمان بندی برای آن بنویسیم. در برنامه زمانبندی به عنوان مثال تعیین می کنید در چه فضاهایی در چه زمان هایی این کار را انجام دهید که البته برای اینکار از چیزی مانند تقویم محتوایی می توانید استفاده کنید تا بتوانید بصورت یکپارچه این کار را انجام دهید. می توانید فروم های آنلاینی که مرتبط با کسب و کار شما هستند را پیدا کنید و در آن ها فعالیت کنید.
بک لینک می تواند به صورت فالو و نوفالو باشد که به هر دو صورت بسیار ارزشمند بوده و می تواند روی رتبه سایت تاثیر گذار باشد. ما در زمینه طراحی سایت، بهینه سازی وب سایت و دیجیتال مارکتینگ تخصص داریم. اگر مایلید بدانید خدمات ما چگونه می تواند باعث دستیابی شما به اهداف تجاری کسب و کارتان بشود با ما تماس بگیرید.
ما در این دوره از مباحث مقدماتی، یعنی از تعریف لینکسازی و بک لینک و … شروع کرده ایم و تا سطح تخصصی یعنی تعاریف PBN و لینک سازی چندگرهی و تکنیک های مهم در این حوزه را به شما آموزش داده ایم. شما اصلا به هیچ پیش نیازی، احتیاج نداشته و با شرکت در این دوره بعد از گذشت 5 ساعت به یک متخصص لینکسازی تبدیل خواهید شد. لینکی که از یک سایت به سایتی جداگانه اشاره می کند، لینک یا پیوند خارجی نامیده می شود. به عبارت ساده تر، اگر وب سایتی به وب سایت شما لینک می دهد، به عنوان لینک یا پیوند خارجی شناخته می شود. به همین ترتیب، اگر از سایت شما به وب سایت دیگری لینک داده شود، بازهم این موضوع صدق می کند.
و در پیام هایی که قرارداده شده است نظر بدهید البته اگر نظری دارید!!!. در بعضی از فروم ها هم شما مجاز به قرار دادن لینک هستید و می توانید سایت خود را هم معرفی کنید البته اگر سایت شما مرتبط است!!!!. ویکی دمی به عنوان مرجعی برای آموزش های آنلاین در زمینه سئو، وردپرس و دیجیتال مارکتینگ تمامی تلاش خود را برای ارائه بهترین آموزش ها توسط حرفه ایترین متخصص های هر حوزه چه بصورت رایگان و چه به صورت دوره های پولی قرار داده است. پست های جایزه داره در اکثر مواقع کاربران را جذب خود می کند و آنها را به کاری که می خواهید، وادار می سازد تا در ازای آن، جایزه بگیرند. این کار موجب می شود، کاربران مطالب شما را تا پایان بخوانند و برای دیدن نتایج قرعه کشی و دریافت جایزه بیشتر به وب سایت شما سر بزنند.
- برای ایجاد استراتژی لینک سازی، نیاز دارید تا در فضاهای مختلفی با توجه به محتواهایی که دارید، لینک سازی کنید.
- محتوای منحصر به فرد، مفهومی و مخاطب محور، ارتباطات قوی تری با وبسایت های دیگر ایجاد می کند و این ارتباطات تاثیر بیشتری بر بهبود سئوی خارجی خواهند داشت.
- همچنین، با استفاده از تکنیک های سئو محلی، مشتریان محلی را به سمت کسب و کار خود جذب کنید و بر روابط محلی تأکید کنید.
- از این طریق، محتواها و صفحات وب با یکدیگر مرتبطتر میشوند که به بهبود سئو و جایگاه در نتایج جستجوی گوگل کمک میکند.
- همچنین اگر در سایت خودتان، لینکی قرار دهید که به یک سایت دیگر اشاره می کند، یک لینک خارجی برای آن سایت محسوب می شود.
- لینک هایی که به صورت مصنوعی در سایت های غیر مرتبط با موضوع ساخته می شود، لینک سازی مصنوعی می گویند.
بازاریابی رسانههای اجتماعی بخشی از سئو off page و در واقع نوعی لینک سازی نیز است. با رعایت نکاتی که در چک لیست کامل Off-Page SEO به شما معرفی میکنیم، میتوانید رشد چشمگیری را در بهبود سئو و افزایش رتبه سایت خود تجربه کنید. لینک گرفتن از وبلاگ می تواند با ارزش تلقی شود به شرطی که به گونه ای رفتار کنید که گوگل متوجه مصنوعی بودن آن نشود.
با بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو، شما می توانید در رتبه بندی بالاتر در نتایج جستجو ظاهر شده و به عنوان یک منبع قابل اعتماد و قابل دسترس برای کاربران شناخته شوید. بنابراین، تفاوت اصلی بین سئو خارجی و سئو داخلی در محدودۀ عملکرد آن ها است. سئو داخلی بر روي عنصر داخل صفحات وب تأثیر مي گذارد در حالي که سئو خارجي بر روي عنصر خارج صفحات وب تأثیر مي گذارد.
آموزش لینک سازی خارجی بدون هیچ پیش نیاز
این سیستم نحوه رتبهبندی وبسایتها را در موتورهای جستجو متحول کرد، زیرا تأکید زیادی بر لینکهای خارجی داشت. وبسایتهایی که لینکهای خارجی باکیفیتتری دریافت کرده بودند، معتبرتر بودند و به احتمال زیاد در نتایج جستجو رتبه بسیار خوبی داشتند. لندینگ پیجها یا همان صفحات فرود از جمله صفحات مهم سایتها بهخصوص در فروشگاههای آنلاین هستند.
- در زمانی که با استفاده از یک عکس می خواهید لینک سازی کنید دقت داشته باشید که تگ alt عکس را حتما مرتبط با محتوای مورد نظر قرار دهید.
- باید بدانید هر چه تعداد لینک های داخلی از یک صفحه بیشتر باشد، ارزشی که این لینک ها به صفحات مقصد منتقل میکنند کمتر میشود.
- پس باید برای برنده شدن در این ماراتن روی لینک سازی خارجی سرمایه گذاری کنید.
- مثلا در اینستاگرام می گویند با تگ کردن دوسانتان زیر این پست جایزه بگیرید.
- وقتی صفحه جدیدی ایجاد و محتوای جدیدی آپلود میکنید، برای دیده شدن آن باید منتظر ورود این صفحه به ایندکس گوگل باشید تا سپس در نتایج جستجو نیز نمایش داده شود.
به طور خلاصه، سئو خارجی باعث بهبود رتبه سایت در نتایج جستجو می شود که در نهایت منجر به بالاترین مشاهده شدن سایت توسط کاربران و افزایش شناخت و اعتماد به برند خواهد شد. تفاوت بین برند منشن با لینکسازی و بازاریابی رسانههای اجتماعی در این است که ذکر نام برند لزوماً ارتباطی به وبسایت شما ندارد. برند منشن میتواند در انجمنها، مقالات، نقد و بررسیها یا شبکههای رسانههای اجتماعی انجام شود. این یعنی هرجایی که نامی از برند شما برده شود، برند منشن اتفاق افتاده است. به عنوان بخشی از استراتژی سئوی خارجی خود، باید تمامی منشنهای خود را دنبال کنید و مطمئن شوید که به نظرات منفی یا گمراه کننده نیز پاسخ میدهید. برای استفاده از ویدئو مارکتینگ در سئو خارجی تنها کافی است که ویدئوهای جذاب و حرفهای تولید کنید؛ سپس آن را به همراه لینک و توضیحات در سایتهای مخصوص اشتراک ویدئو قرار دهید.
اما با همه نکات بیان شده تا به اینجا، باید توجه داشته باشید که استفاده از لینک سازی مصنوعی نیز میتواند با توجه به شرایطی مفید واقع شود. لینک سازی طبیعی را میتوان همان لینک سازیهای با برنامه دانست که قرار است تا برای سایت موثر واقع شده و موجبات رشد آن را فراهم آورند. این در حالی است که لینک سازی مصنوعی در سایتهایی با موضوع غیرمرتبط ساخته میشود و در نقظه مقابل لینک سازی طبیعی قرار دارد. در اولین قدم برای رسیدن به لینک سازی خارجی مناسب، لازم است تا با معنا و مفهوم اصلی آن آشنا شویم. در واقع داشتن اطلاعات درست از چیستی لینک سازی خارجی یک سایت میتواند در باقی مراحل لینک سازی کمک کننده باشد.
شما باید برای داشتن یک سئو خارج از سایت قوی استراتژی بکلینک قوی داشته باشید و لینکهای برگشتی قوی و باکیفیتی را برای سایت خود دریافت کنید. سئوی خارج از صفحه یا به اصطلاح سئو off page مجموعه اقدامات خارج از سایت است که با هدف افزایش بازدید وب سایت توسط مخاطبان مورد نظر از موتورهای جستجوی مختلف (Google ، Firefox ، Internet explorer و…) انجام میشود. یکی از بهترین ابزارهای موجود برای به دست آوردن نمایی متناسب از پروفایل بک لینک ها Ahrefs است. شما با کمک این ابزار می توانید تعداد کل بک لینک ها تعداد کل حوزه های ارجاع کلمات کلیدی ارگانیک و… را از طریق این ابزار بررسی کنید. ما چندین ابزار پشتیبانی را آزمایش کردیم و قطعا یکی از بهترین ها در این زمینه است. اعلان های بک لینک به شما زمانی که از سراسر وب وب سایت های جدید به سایت شما متصل می شوند اعلان می دهد.
با انتشار آگهی در سایتهای معتبر و پربازدید، افراد بیشتری با محصول یا خدمات شما آشنا میشوند. از مهمترین و اساسیترین کارهایی که در ابتدا میتوانید انجام دهید، لینک دهی با استفاده کلمات کلیدی آن هم در صفحات اصلی سایت است. صفحاتی که مهمترین و پربازدیدترین صفحات سایت شما به شمار میروند، باید در دل خود با استفاده از کلمات کلیدی سایت شما، لینک صفحات دیگر را جای داده باشند. این کار با قرار دادن یک لینک بر روی یک عبارت در میان متن انجام میگیرد و برای هدایت کاربر به مطالبی که پیش نیاز محتوای کنونی است، بسیار کاربردی خواهد بود. وبلاگ نتافراز (نتافراز بلاگ)، در سال 1398 به هدف تولید محتوای آموزشی، علمی و خبری ایجاد شده است. هدف اصلی این بلاگ، ایجاد آموزش برای استفاده از خدمات نتافراز و خدمات مرتبط به آن میباشد.
این ابزار بسیار دقیق و کاربردی بوده و برای آنالیز رپورتاژ آگهی رقبا یکی از بهترین ابزارها است که در لینک سازی خارجی از آن استفاده میشود. اگر شما از سایت با تگ فالو لینک بگیرید، متناسب با اعتبار صفحه، اعتباری به صفحه سایت شما منتقل میشود و برای بهبود رتبه صفحه بسیار مفید است. در واقع فالو لینک به موتورهای جستجو اجازه میدهد که محتوای لینک را دنبال کنند. شاید زمانی که به دنبال سایتی برای لینک سازی خارجی هستید، سایتی را پیدا کنید که از هر نظر برای گرفتن لینک مناسب باشد. شاید در اینصورت تصمیم بگیرید که تنها از همین یک سایت برای لینک سازی و گرفتن بک لینک استفاده کنید.
تعداد بک لینک ها باید با حجم و کیفیت محتوای سایت شما مطابقت داشته باشد. لینک ها باید به محتوای شما اشاره داشته باشند پس بایستی از صفحه ای با محتوای مرتبط و همچنین با تعداد کلمات بالا دریافت شود تا اعتبار بهتری به وبسایت شما و صفحه مورد نظر شما دهد. با ایجاد محتوای مفهومی و جذاب و به اشتراک گذاری آن در شبکه های اجتماعی می توانید لینک های خارجی با کیفیت را جذب کنید. علاوه بر این، ارتباط با اینفلوئنسرها در این پلتفرم ها می تواند به افزایش اعتبار برند و اعتبار سایت کمک کند. بک لینک هایی که به صورت اسپم و بدون در نظر گرفتن کیفیت و محتوای سایت، به آن ارجاع داده می شود. این نوع بک لینک ها باعث کاهش رتبه سایت در موتورهای جستجو و حذف آن از نتایج جستجو می شود.
شما با اشتراکگذاری منظم محتوای خود در رسانههای اجتماعی، میتوانید ترافیک را از منابع مختلف جذب کنید. این تنوع میتواند موتورهای جستجو را متقاعد کند که سایت شما برای کاربرانی از سراسر وب ارزشمند است. لینک سازی خارجی و اصولی برای وبسایت علاوه به افزایش قدرت دامنه و بهبود سئوی سایت، در افزایش بازدید سایت نیز بسیار موثر واقع میشود. بنابراین لینک سازی به صورت اصولی و درست نه تنها برای وبسایت شما ضرر ندارد، بلکه لازم نیز است.
بخاطر داشته باشید که گوگل تمامی رفتارهای درون صفحهای را نیز مورد بررسی قرار میدهد و ارجاع زیاد به یک صفحه با استقبال پایین میتواند حتی به نوعی یک امتیاز منفی نیز محسوب شود. همانطور که گفتیم پس از نوشتن یک مطلب باید مقالات مرتبط با آن موضوع را بررسی کرده و تصمیم بگیرید که می خواهید در پست جدیدتان به چه صفحاتی لینک دهی کنید. لینک خارجی External Link یا همان BackLink به لینکهایی گفته میشود که از سایتهای دیگر به سایت ما ارجاع داده میشود. فرآیند لینک سازی یک فرآیندی است که هر صاحب وبسایتی باید از آن اطلاعات کافی را داشته باشد. لینکها معمولا 40 درصد از اعتبار و رتبهی هر وبسایت را تشکیل میدهند. به جرات میتوان گفت که بک لینک، یکی از مهمترین اهرمهای سئو خارجی وبسایت است و رتبهگیری در موتور جستجو بدون وجود آن بسیار دشوار خواهد بود.
شما میتوانید لینک سازی خارجی سایتتان را به شرکتهای خدمات سئو بسپارید و خیالتان از بابت رعایت نکات گفته شده راحت باشد. امروزه سئو داخلی شامل تمام مواردی است که در سایت شما منجر به توقف و جذب کاربر خواهد شد. عدم رضایت کاربر از شما مهمترین عامل شکست لینکسازی خارجیتان خواهد بود. مسیر بهینه سازی یک سایت برای موتورهای جستجو یا همان سئوی معروف، بسیار سخت و گاه گیجکننده است. یکی از نکاتی که در تحلیل رقبا متوجه می شویم این است که در کلمه کلیدی که می خواهید در آن رتبه بگیرید، چقدر رقابت وجود دارد و از این جنبه می توان به بک لینک های لازم برای سایت و صفحات خود پی برد.
کاربران دنیای امروز بین سبکهای مختلف محتوا به نوع محتوا ویدئویی علاقه بسیاری دارند. پس بهتر است شما نیز از این فرصت استفاده کنید و با کمک تولیدمحتوای ویدئویی جانی تازه به بخش سئو خارجی وبسایت خود ببخشید. دوم، اگر محتوای خوبی نداشته باشید، حتی اگر بتوانید لینک بگیرید، صفحه شما رتبهبندی نمیشود. کیفیت محتوایی که هدف کاربر را برآورده کند، یک عامل مهم برای رتبهبندی است که از لینکها اهمیت بیشتری دارد. اگر محتوای باکیفیت و لینکهای خوب وجود نداشته باشند، نمیتوانید رتبه بگیرید.
هر چقدر برای کاربران خود محتوای ارزشمند تولید کنید و کاربران وفادار برای خود دست و پا کنید، امکان فروش کالا و خدمات هم برای شما بیشتر از پیش به وجود می آید. زمانی که محتوای کاربرپسند برای صفحات خود تولید می کنید به نوعی غذای خوش طعم و با عطر مناسب برای کاربران خود تهیه کرده اید پس بایستی بعد از آن منتظر بازخورد های مناسبی هم باشید. البته باید به این نکته توجه کنید که زیاده روی و استفاده از لینک های بی کیفیت می تواند ضرری جبران ناپذیر به تمامی زحمات و هزینه های شما وارد کند. سوشال سیگنال شامل عوامل مختلفی مانند تعداد لایک، نظرات، به اشتراک گذاری، دنبال کردن صفحات و برچسب زدن در پست ها است.
زمانی که شما قبل از لینک سازی خارجی، سئوی داخلی سایت خود را تکمیل نکرده باشید مطمئنا لینک سازی خارجی گرهای از مشکل شما را باز نخواهد کرد. در این صورت حتی اگر بتوانید با لینک سازی در گوگل رشد کنید، به دلیل ضعیف بودن سایت، شما نمیتوانید مخاطب را جذب یا نیاز او را برطرف کنید. اگر اعتبار و ارزش سایت شما افزایش یابد، درواقع نزد گوگل عزیزتر میشوید و رتبۀ سئوی سایت شما بهبود مییابد. درنتیجه میتوان گفت در صفحۀ نتایج جستجوی کاربران، بیشتر از قبل نمایش داده میشوید. در ابتدا باید سعی کنید مطالبی را تولید کنید که کاربران خود به صورت خودکار ترغیب به ایجاد لینک و ساختن بک لینک طبیعی برای محتوای شما شوند.
نظرات در استراتژی سئوی خارجی به شما کمک میکند تا در موتورهای جستجو بهتر دیده شوید و اعتماد کاربران را بهدست آورید. علت آنکه بر داشتن استراتژی لینک سازی خارجی تاکید می شود، این است که به شما کمک می کند دیدی جامع داشته باشید و از هیچ نکته ای غافل نشوید. انتخاب کلمات کلیدی بر اساس استراتژی لینک سازی خارجی به شما می گوید که باید از کلمات کلیدی متنوع و همخانواده استفاده کنید تا بهترین نتیجه را بگیرید.
البته سایت هایی وجود دارند که حالت دایره المعارف دارند و موضوعات مختلفی را پوشش می دهند. اگر قصد دارید این گونه سایت ها را انتخاب کنید، بهتر است از بالا بودن امتیاز این سایت ها مطمئن باشید. سایت برترین ها از این دست سایت های جامع است که در هر دسته، مطلبی برای گفتن دارد و می تواند موجب بالا رفتن بازدید شما بشود. انجمن ها و فروم های سایت های پرطرفدار که کاربران زیادی دارد، لینک های قوی و خوبی محسوب می شوند.
با افزایش رقابت در حوزههای مختلف، اهمیت کسب رتبههای بالاتر در نتایج جستجو به بخشی جداناپذیر از استراتژیهای بازاریابی دیجیتال هر کسبوکار تبدیل شده است. از آنجا که لینک سازی یکی از مهمترین استراتژیهای سئو برای بهبود رتبه سایت در موتورهای جستجو محسوب میشود، آموزش لینک سازی خارجی به عنوان یکی از موضوعات مهم سفارش بک لینک در دنیای دیجیتال و سئو، بسیار مفید واقع میشود. در این مطلب به آموزش کامل لینک سازی در سئو، اهمیت و اصول آن خواهیم پرداخت. آموزش لینک سازی داخلی سایت برای بهبود امتیاز سایت شما یکی از موارد ضروری در مباحث سئو است؛ کاری که اگر هوشمندانه انجام شود میتواند منجر به افزایش بازدید صفحات سایت و کاهش نرخ پرش شود.
احتمالش خیلی کم است که در هفته اول یا دوم یکی از صفحات شما بیاد بالا و لینک اول یا دوم باشد. اگر میخواهید یک لینکسازی اصولی انجام شود و گوگل هیچ گونه شک و شبهای به سایت شما نداشته باشد، بهتر است قضیه لینک سازی را چند ماه بعد از راه اندازی سایت آغاز کنید، اگرچه شما میتوانید از روز اول نیز لینک سازی انجام دهید. دامین آتوریتی یا به انگلیسی Domain Authority یکی از پارامترهایی است که توسط شرکت MOZ برای تحلیل و آنالیز سایتها ارائهشده است. این عدد هرچقدر به ١٠٠ نزدیک باشد، بیانگر اعتبار و قدرت بالاتر سایت نزد گوگل و دیگر موتورهای جستجو خواهد بود. بهتر است در سایت هایی که دامین اتوریتی بالایی دارند لینک بگیریم، اما باز هم گرفتن لینک از سایت های با دامین اتوریتی پایین و متوسط به شرطی که اسپم نباشند، توصیه میشود. اما یک نکته ای که این جا حائز اهمیت است، این است که در لینک سازی در سایت هایی با دامین اتوریتی پایین کم باشند و زیاد روی آن ها کار نکنیم.
اما بک لینک های مرتبط با حوزه کاری بهتر است که بیشتر باشند و بیشتر مورد توجه قرار بگیرند. اگر شما از شبکههای اجتماعی مختلف برای ایجاد لینک سازی خارجی استفاده کنید، در واقع فعالیت سوشال سیگنال انجام دادهاید. در این نوع بک لینک، اگر پستتان لایک و کامنت زیادی بگیرد و به اشتراک گذاشته شود، بر سئوی سایت شما بسیار تاثیر میگذارد. در ادامه برای شما فاکتورهایی را آوردهایم که روی هر کدام از شبکههای اجتماعی تاثیر میگذارند. باید به شما بگوییم که این اشتباهترین تصمیمی است که میتوانید بگیرید و به آن عمل کنید!
جالب است بدانید که شما می توانید به راحتی با فعالیت در این حوزه به درآمدهای عالی و باورنکردنی دست پیدا کنید. با توجه به فعالیت و اطلاعات ما در مورد افرادی که در حوزه لینک خارجی به صورت تخصصی و حرفه ای فعالیت می کنند، بسیار اندک هستند، پس برای شما فرصت بسیار مناسب و عالی است تا بتوانید بازار کار این حوزه را در اختیار خود بگیرید. فقط کافی است تا این تخصص را به صورت حرفه ای آموزش ببینید که ما در این آموزش لینک سازی خارجی از 0 تا 100 بک لینک را به شما توضیح داده ایم. Pbn ها یک نوع لینک خارجی هستند که دارای قدرت بسیار بالا و زیادی می باشند. در این سیستم لینک بیلدینگ شما از چندین سایت می توانید برای وبسایت هدف یا money site خود بک لینک بسازید و صفحات هدف خود را روی هر کلمات کلیدی مهم به رتبه های خوبی برسانید. گوگل، PageRank را در سال 1998 معرفی کرد، سیستمی که بر اساس تعداد و کیفیت لینکهایی که به یک صفحه هدایت میشد، مقداری را به آن صفحه اختصاص میداد.
وقتی از سئوی داخلی یا On-page SEO حرف میزنیم، منظورمان کار کردن روی همهی اصول، ابزارها و تکنیکها در وبسایت خودمان است؛ یعنی جاهایی که اختیار و کنترل کامل روی آنها داریم. برای اینکه بتوانید اعتماد گوگل را به خود جلب کنید ، بک لینک و پیوند ها یکی از مواردی است که باید به خوبی در آن عمل کنید و موارد دیگر نیز وجود دارد که باید حتما به ان ها هم توجه داشته باشید. برای اینکه بدانید چقدر در بک لینک پیشرفته داشته اید ، دانستن این که دقیقا چقدر پیوند دریافت کرده اید ، بسیار مهم است. این ابزار به شما نموداری از کل پیوند ها به شما نشان خواهد داد که پیشرفت خود را می توانید در آن مشاهده کنید. اگر کسب و کار مجازی شما از نوع لوکال است ، می توانید در ملاقات حضوری را مشتریانتان با ان ها ارتباط بگیرید و از آن ها پیوند های با ارزش بخواهید. اینکه به گونه ای محتوا بنویسید که منبع به شمار بیاید کار بسیار سختی است.
- گوگل ادوردز یک سرویس تبلیغات آنلاین است که توسط گوگل ارائه می شود و به تبلیغ دهندگان اجازه می دهد تا تبلیغات خود را در نتایج جستجو و سایر وب سایت ها نمایش دهند.
- بهتر است در سایت هایی که دامین اتوریتی بالایی دارند لینک بگیریم، اما باز هم گرفتن لینک از سایت های با دامین اتوریتی پایین و متوسط به شرطی که اسپم نباشند، توصیه میشود.
- مسیر بهینه سازی یک سایت برای موتورهای جستجو یا همان سئوی معروف، بسیار سخت و گاه گیجکننده است.
- مثلا فقط روزهای جمعه را به لینک سازی اختصاص بدیم یا سر یک ساعت مشخص برای وبسایت خود لینک بسازیم.
- لینکهای خارجی را میتوان به دو دسته لینکهای inbound و لینکهای outbound تقسیم کرد.
این لینک سازی باید در زمان های مختلف باشد تا الگوریتم گوگل به شما شک نکند. شما با استفاده از ابزار mozbar می توانید بفهمید که وب سایت مورد نظرتان اسپم است یا نه. این ابزار بر روی مرورگر نصب شده و میزان اسپم و دامین و پیج اتوریتی صفحه سایت را نمایش می دهد. لینک سازی در سایت های اسپم شده یکی دیگر از مواردی است که باید در آموزش لینک سازی خارجی به آن توجه داشته باشید.
فراموش نکنید که سایت شما مانند یک شهر در حال توسعه به طور مداوم گسترش مییابد و هر چه این شهر گستردهتر و پیچیدهتر شود، نیاز به تابلوهای راهنمای بیشتری پیدا خواهد کرد و این تابلوهای راهنما در سایت شما همان لینک سازی داخلی خواهد بود. رپورتاژ آگهی یکی از رایج ترین شیوه های گرفتن بک لینک برای وبسایت است. رپورتاژ آگهی اگر در وبسایت های معتبر و با تگ فالو انجام شود به بهبود اعتبار وبسایت بسیار کمک میکند و روی رتبه بندی وبسایت به شدت تاثیر گذار خواهد بود. علاوه به افزایش اعتبار سایت از دید موتورهای جستجو، به افزایش کلیک و ترافیک غیر ارگانیک سایت نیز بسیار کمک میکند. برای اینکه صفر تا صد رپورتاژ را یاد بگیرید و از آن در استراتژی لینک سازی خارجی خود به کار ببرید، مقالالات ما در دسته رپورتاژ آگهی مطالعه بفرمایید. به طور کلی لینک سازی خارجی، که در واقع قلب سئو خارجی محسوب می شود، به مجموعه فرآیندها و فعالیت هایی گفته می شود که شما انجام می دهید تا لینک های معتبر از سایت های دیگر دریافت کنید.
دقت داشته باشید که داشتن لینک های نوفالو زیاد می تواند حتی منجر به جریمه شدن شما باشد، پس از استفاده بی شد از حد و بدون استراتژی آن حتما خودداری کنید. شما با انجام لینک بیلدینگ اصولی می توانید به راحتی رقبای خود را پشت سرگذاشته و در برابر آن ها قد علم کنید. می توانید لینک هایی اضافه کنید که شما را به مکان نشانه گذاری شده در همان سند می برد. یعنی متن یا موردی را که می خواهید به عنوان هایپرلینک استفاده کنید انتخاب کرده، سپس در زیر Link to روی مکان مورد نظر کلیک کنید. در فهرست عنوان و یا نشانکی که می خواهید به آن پیوند دهید انتخاب کنید. نماد اعتماد مرکز توسعه تجارت الکترونیکی وزارت صنعت، معدن و تجارت به شما اطمینان می دهد که فعالیت شهر محتوا تحت نظارت نهادهای قانونی است.
رپورتاژ آگهی به معنی ایجاد مطلبی با پرداخت هزینه در یکی سایت هایی است که معمولا در حوزه کاری شما است و معتبر است. لینکهای خارجی را میتوان به دو دسته لینکهای inbound و لینکهای outbound تقسیم کرد. لینک خارجی inbound که به عنوان بک لینک نیز شناخته میشود، لینکی از وبسایت دیگری است که کاربران را به وبسایت شما هدایت میکند. این لینکها برای سئو بسیار مهم هستند زیرا به موتورهای جستجو نشان میدهند که سایر وبسایتها محتوای شما را با ارزش و مرتبط میدانند. لینک سازی خارجی از ابتدای توسعه موتورهای جستجو بخشی جداییناپذیر از سئو بوده است.
آشنایی با مفهوم سرچ کنسول دارای اهمیت بالایی است که برای کسب اطلاعات دقیق از آن میتوانید به مقاله سرچ کنسول چیست مراجعه کنید. علی سخا هستم مدیر واحد خلاقیت آکادمی آمانج
علاقهمند به دیجیتال مارکتینگ، ماشین لرنینگ و فلسفه
اینجا مطالعات و تجربیات خودم در حوزه سئو، مارکتینگ و مدیریت با شما به اشتراک میگذارم. علی سخا هستم مدیر واحد خلاقیت آکادمی آمانج
علاقهمند به دیجیتال مارکتینگ، ماشین لرنینگ و فلسفه
اینجا مطالعات و تجربیات خودم در حوزه سئو، مارکتینگ و مدیریت با شما به اشتراک میگذارم. چه کارهایی انجام دهیم تا برند ما قبل از رقبا تشخیص داده شود؟ این مقاله را بخوانید تا با ۱۱… به اشتراک گذاشتن از طریق پیام رسان ها نیز می تواند عواقب بسیار خوبی داشته باشد.
یکی از اشتباهاتی که دائما هم در سایت های تازه کار مشاهده میکنیم، وجود تعداد بالای لینک در یک صفحه مقاله است. بعضی از سئو کارها در مورد تعداد لینک های داخلی مجاز در هر صفحه، عدد های ثابتی را عنوان میکنند. اما باید بدانید به هیچ عنوان نمیتوان گفت که به طور مثال برای یک مقاله هزار کلمه ای، مجاز به قرار دادن 3 لینک داخلی یا بیشتر و کمتر هستیم. بهترین فرمول برای انتخاب تعداد لینک های داخلی در صفحه، توجه به رضایت مخاطب و تعداد مقاله های مرتبط سایتتان است.
برایان دین بیش از یک میلیون نتیجه جستجو را تجزیه و تحلیل نمود و در نهایت اعلام کرد بک لینک ها همچنان به عنوان یکی از
شاخص ترین موارد در رتبه بندی گوگل محسوب می شوند. لینک سازی خارجی (link building) هنوز هم برگ برنده ای است که در سئو و بهینه سازی یک وبسایت از اهمیت بالایی برخوردار است. لینک سازی خارج از سایت یکی از ارکان سئوی خارجی است و شامل فعالیت هایی است که در جهت ساخت بک لینک ها به کار گرفته میشود. با افرادی که در حوزه کاری شما فعالیت می کنند، ارتباط برقرار کنید و شبکه سازی کنید. استراتژی لینک سازی خارجی به شما می گوید که چه شبکه های اجتماعی ای برای رشد کسب و کار شما مناسب است. سئو یا بهینه سازی وبسایت برای موتورهای جستجو یک اصطلاح مهم در زمینه فعالیت هایی که همه در مورد بهبود رتبه وب سایت ها در نتایج موتورهای جستجو هستند، می باشد.
زیرا کاربران هنگامی که محتوایی مفید و یونیک به آن ها ارائه داده می شوند ، دوست دارند که آن ها را با دوستان آشنایان خود به اشتراک بگذارند. یکی از اشتباهات رایج در سئو این است که تصور کنید این پیوند ها فقط برای موتور های است درحالی که تئوری پیوند این است که کاربر را به مکانی که لازم دارد هدایت کند. برای اینکه میزان دومین اتوریتی را به دست آورید می توانید از ابزار ماز استفاده کنید. سایت های خبری پربازدید هستند و از نظر اعتبار دامنه و اعتبار صفحه، قوی هستند.
وبسایت شما نماینده ای از برند و هویت کسب و کار شما در عصر دیجیتال به حساب می آید. این روش ها شامل اقداماتی مانند ساخت لینک های برگشت (Backlink)، بهینه سازی کلمات کلیدی، بهبود سرعت بارگذاری صفحات وب، بهینه سازی تصاویر و محتوا، استفاده از رده بندی های جستجوگر ها در کشورهای خارجی و … است. هدف اصلی سئو آف پیج، جذب ترافیک آگاهانه بوده تا بتوان از آن طریق میزان فروش را بالا برده و روی برندسازی کار کرد. موتورهای جستجوگر زمانی که یک وبسایت را خزش میکنند، تمام لینکها را دنبال نمیکنند؛ اما نام بردن از سایت شما در یک سایت دیگر، امتیاز محسوب میشود و ترافیک سایتتان را با هدایت کاربران به سایت شما، افزایش میدهد. همانطور که توضیح داده شد یکی از عناصر اصلی سئو، استفاده از لینکها است که هم لینک سازی داخلی و هم لینک سازی خارجی را شامل میشود.
لینک خارجی رو به هیچ عنوان توی پاراگرافهای اول و دوم و سوم یا توی دو سوم اول صفحه قرار ندین، مگه اینکه محتوای شما کاملا مرتبط با محتوایی باشه که دارید بهش لینک میدین. صفحه وب سایت شما در حقیقت مکانی می باشد که لینک ها در آن قرار داده می شوند و همچنین دامنه ای است که به سایت مورد نظر اشاره دارد که همین موضوع می تواند برای موتورهای جستجو یک معیار مرتبط را فراهم آورد. اینکه قرار نیست تمام صفحات ما به هر قیمتی بازدید بالایی به دست بیاورند.